Home The Writer Counseling Life Motivation Islam

Jack The Giant Slayer

Hari yang ceria dimulakan dengan senyuman. Senyuman membawa makna kepada kita dalam meniti hari dalam kehidupan.
Dah lama sy tak menulis dalam blog. Malas + Tak Sempat. Apa2 pun, hari ni saya kembali dengan membawa bingkisan kisah saya dah tengok movie Jack The Giant Slayer. Sebelum ni, saya pernah layan movie mcm ni jugak, antaranya ialah Red Riding Hood, Snow White and Huntsman. Dan kali ni, sy layan movie ni. Berdasarkan tajuknya pun kita dah tahu bahawa tiga cerita yang saya tgk ni adaptasi dari kisah 1001 malam. Kisah2 lagenda dan mitos orang barat.
Tiga movie ni, hanya movie Jack The Giant Slayer je yang saya kasi bez. Saya bagi lima bintang. ***** Sebab sy tak berapa suka dgn adaptasi Red Riding Hood. Jalan cerita ok, tapi tak banyak yang sama dgn yg asal. Ada hero, tapi last2 hero pn jadi serigala jadian. Apa ke jadah tu. Snow White and Hunstman ok jgak. Tapi watak Snow White kurang menyerlah kerana cerita tu dh jadi macam cerita mak tiri dia.

Jack The Giant Slayer ni banyak tiru cerita asal. Yang lainnya cuma sikit shj, antaranya dia ada pak saudara. Pak saudara dia lah yang hentam meja dan habis kacang2 tu bertaburan sehinggalah satu biji jatuh ke bawah rumah dia. Kalau cerita asal, mak dia yang marah. Jack trade kacang dengan rahib tu pula antara kelainannya. Cerita asal mestilah Jack trade lembu dengan kacang apabila dia berjumpa dengan seorang pak cik.
Apa2 pun layan je.. Dh 3 hari saya layan cerita ni. Dh blh ingat skripnya. Hua...Fee Fi Fo Fum....Dont ask where the thunders come...hehehe..zass..!!!



Terima Kasih Kerana Sudi Membaca,Sila Berikan Komen Serta LIKE (:

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

 
Template Edited By H Nurani's Sketch ♥ All Rights Reserved © 18 Sept 2013