Home The Writer Counseling Life Motivation Islam

Aku dan Kenangan

Bismillahirahmanirrahim...
Alhamdulillah..kini sy masih lg diberi kenikmatan daripada Allah SWT untuk menghirup udara di muka bumi Mu ini. Sepanjang 5 bulan ini, kehidupan sy terlalu sepi. Suka, duka, pahit, masam telah lama saya tinggalkan suatu dahulu. Semuanya dlm satu.
Kisah2 dahulu dan akan datang jauh bezanya. Pengalaman dan kenangan dulu tidak akan dpt sy jenguk kembali dgn tatapan foto. Rindunya saat itu bersama teman dan rakan.
Permulaan kisah kita sendiri, kita tidak akan dapat menjangka apa yang akan berlaku. Banyak perkara yang ingin kita inginkan tak mungkin kita akan dapat walaupun sedaya upaya kita cuba mengawalnya.
Begitu juga dgn kisah sy 4 tahun lepas. Mencipta kenangan dan pengalaman dlm masa 4 tahun. Lama, tetapi sebenarnya ia terlalu singkat.
Ketika waktu itu, mcm2 ada dlm fikiran sy. Nak habis cepat, letih la study, jem la rasanya, duit ptptn tak cukup, mcm2 la perangai kwn2 ni, asyik2 wat discussion kt cafe, boring r, makanan kat cafe x sedap la,  (aish! Byk la komen)..
Tapi yang paling menjengkelkan adalah waktu mula2 dpt masuk UPSI. Excited giler, bawak baju kurung byk2, beli beg dan mcm2 lg la utk di bawa ke sana. Dapat masuk kolej, dapat anak kunci rumah, dan jeng2x:::::: rumah tingkat atas sekali; TINGKAT 5. Mampos. Waktu tu memang kurus, body masih slim, baju kurung moden yg kakak sy bagi masih boleh dipakai.
Rumah tingkat 5, C503, waktu muda2 dulu..
Perkenalan pertama:::::Nurhasmanazil Aziza Mustapa, Nur Aizidawanie Tahir, dan Syafawati Muhammad. (Maaf ye kalau silap eja). Masa dalam SITC ni memang semua muka bersih2, suci, kudus dan penuh dengan keimanan. Dan yang paling takut untuk saya hadapi dalam perjalanan menuju 4 tahun, bila terpandang semua rakan2 sekelas yang bakal sy lihat tiap2 hari. Wajah Razin, “skemanya mamat ni”. Toleh belakang, Adib yang berkaca mata, “bagusnya dia ni”. Pandang ke kiri ada Hamdi “wah ensemnya jate ni”. Toleh ke kanan ada Wan, “Wah!! Untungnya kelas aku ada model dashing free”.
Masa berlalu::::
Satu semester, 5 bulan – Saya kenali setiap watak dan perwatakan teman2 sekelas. Indah, tapi kadang-kadang ada rasa macam minum air kopi, kadang-kadang seperti memandang pelangi di atas langit, sometimes ada perasaan sedih umpama tengah tonton cerita waktu petang2 (macam cerita Teduhan Kasih) dan macam2 lagi yang boleh digambarkan tapi tidak boleh diungkapkan dengan kata-kata yang panjang.
~Kita layan dulu wajah-wajah yang tergambar dari setiap insan-insan yang pernah ku kenali suatu masa dulu~




Terima Kasih Kerana Sudi Membaca,Sila Berikan Komen Serta LIKE (:

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

 
Template Edited By H Nurani's Sketch ♥ All Rights Reserved © 18 Sept 2013