Home The Writer Counseling Life Motivation Islam

Bayi Misteri

Aku baru je masuk sekolah berasrama penuh. Sekolah tu bertempat di Kelantan. Nama sekolahnya rahsia. Aku tak kenal pun sorang kawan di situ. Hanya aku dan dunia aku. Maklumlah baru masuk sekolah. Budak baru la katakan.
Aku dengar sekolah tu banyak menyimpan cerita-cerita misteri. Aku tak kisah semua tu. Aku ni boleh dikatakan berani la sikit. Hehehe.. Abang senior kata jangan pergi ke bilik air di sebelah surau tu, di depan makmal dan di belakang bengkel tu. Banyak perkara aneh terjadi di situ. Dia pesan lagi, jangan pergi pukul 5 pagi ke bilik air tu sebab ada seorang bayi di situ. Dah tiga hari aku di situ. Nothing happen.
Pukul 5 pagi aku pergi ke bilik air tersebut . Aku beranikan diri, apa nak jadi, jadilah! Aku pergi nak basuh baju semalam. Dah busuk baunya. Sedang aku membasuh, ada seorang bayi berdiri di depan aku. Dia hanya berpakaian lampin pakai buang. Apa dikatakan betul-betul jadi. Aku diam je nak tengok reaksi bayi misteri itu.
Mcm ni ke rupa bayi misteri tu???

Makin lama, makin dekat pulak bayi tu dengan aku. Tak tau apa dia nak buat dengan aku. Sekali aku ambik air sabun yang aku buat basuh baju dan terus menjirus air tu di mukanya. Bayi tu pun kata, “Tak pedihkan mata”. Ha! Ha! Ha! 

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca,Sila Berikan Komen Serta LIKE (:

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

 
Template Edited By H Nurani's Sketch ♥ All Rights Reserved © 18 Sept 2013