Home The Writer Counseling Life Motivation Islam

Seruan Kubur



Ramai di antara kita yang berasa gerun untuk berada di kawasan perkuburan namun tidak ramai yang ingin mengambil peduli tentang sifat-sifat kubur serta peringatan tentangnya. Sedangkan kesemua di antara kita lambat laun akan mati dan bakal ditempatkan di sana.

AKU ADALAH RUMAH YANG GELAP


  • Maka perbanyakkanlah solat malam untuk meneranginya

AKU RUMAH YANG TERPENCIL


  • Maka hendaklah kamu sentiasa membaca Al-Quran

AKU RUMAH YANG BERDEBU


  • Maka bawalah saprah (alas) iaitu berupa amal soleh.




AKU RUMAH ULAR SERTA KALA


  • Maka bawalah penawarnya iaitu Bismillah.

AKU RUMAH PERTANYAAN MUNGKAR NANGKIR


  • Maka perbanyakkanlah kalimah syahadah agar dapat menjawab pertanyaannya.


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca,Sila Berikan Komen Serta LIKE (:

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

 
Template Edited By H Nurani's Sketch ♥ All Rights Reserved © 18 Sept 2013